SOCIAL MEDIA

Happy Town Reopening!

Monday 19 April 2021

 


ロックダウンが明けました〜!
長かったです!
この日をどんなに待ったことか!
最初は全然余裕でしたけど、もうさすがに3月に入ってくると憂鬱になってきました。
確かに、生活するだけなら不要不急なことはいらない。
でも人生を生きるには不要不急なショッピングや娯楽は不可欠!!
まだまだ国内旅行も、私の好きなダンスも(屋内)解禁されてませんが、
とにかくお店が、特にマーケットが再開してくれて本当に嬉しい。
私の在庫もたくさんありますけれど、久々に行った買い付けのあと、
買い付けた商品を眺めていたら、どんどんやる気が漲ってきて、新たなインスピレーションも受けて、
休みの日にも仕事しちゃいました。
ロックダウン時には考えられなかったこと!(笑)
アンティーク業界も待ちに待ったマーケット再開なので、最初の週はかなり忙しく、
ロックダウンで優雅に過ごしていた私はこの忙しさに耐えられるのかと思いきや、
意外に大丈夫だった!!
忙しいのを見越して前倒しで仕事してたのもありますが、
やっぱり外に出るとメリハリがつくんですかね。
一日中家にいるとどうしてもダラダラしてしまって、
朝ダラダラして夜に仕事しちゃったり、週末に仕事を持ち越したり。
事務仕事していた私には考えられないほど仕事が遅くて自分にびっくり。(笑)
でも外に出ることで、今日はこれだけしか時間ないからあれをやってこれをやっつけて、
と、タイムマネージメントが分かりやすくなったのかも。
7ヶ月のロックダウンの時間を使っても、本当に、一歩一歩、ゆっくり進んでる私です。

Yeeey, finally Lockdown has finished!!
It was too long.....  7 months in a year!!
We have waited for this moment!
I was totally fine in the beginning, but then I was so tired with this situation in March.
We don't need to go to town, to visit shops and restaurant in order to live.
But we need enjoyment for our life!
We still can't travel, but I am so happy that shops are open, specially markets!
I still have lots of stocks. 
But when I was looking at my new stocks after buying trip, 
I was so excited and inspired from them and that made me work too long.
Antique world was so busy in this week as we have waited the reopening of markets so long.
I was worried if I manage my work in this busy week as I was totally used to my lockdown life,
which has a plenty of time.
But It was no problem.
Although I have done some work for this week already last week as I knew I will be busy,
I managed it pretty well.
I think I was better to go out and have limited time.
I tended to procrastinate working when I stayed home all day.
I used to work efficiently at office, so I was surprised myself how slow I worked at home. lol
Good lord, I am still slow even though I had 7 months at home!




とにかく、早速外に食べにGo!
屋内ではまだ食べられませんが、テラス席など外での飲食はOK。
残念ながらこの週、いきなりまた寒くなったので、(ロックダウン明けは雪が降りました!)
寒がりの私にはきついんですが、イギリス人はそんなの気にしない。
私たちが入ったお気に入りのこのお店はテラスにテントを立てて、
風が凌げたのでだいぶマシでした。
ここはピザとパエリアが目玉のタパスレストランなんですが、
この日はシェフスペシャルにパスタがあったので迷わずオーダー。
まずはサングリアで乾杯して。
美味しいフレッシュパスタをいただきました〜!
人が作ったご飯を家じゃないところで食べるって最高〜!
ここはインスタでご紹介したいんですけど、まずはパエリアを食べなきゃな、と思ってます。
というわけでしばしお待ちを。

Anyway, we went to restaurant for celebrating!
Cheers with Sangria.
This is a really good tapas restaurant, famous for pizza & paella.
I would love to introduce in my Instagram, but I have to try their paella first!
Wait for me!




お腹いっぱいになったら腹ごなしに近くのチズィックハウスガーデンへお散歩。
野鳥がいっぱいいて面白い。
最近鳥がやたら多いと思うんですが、気のせいかな?

After we got full, we went to Chiswick House Gardens for a walk.
Love this park, nature & birds.
Do you think more birds than before lockdown? I do.






この週末はお天気が最高でした!
ロックダウン明けて最初の週末がこんな素晴らしいお天気で、
たぶんロンドナーみんなでかけまくったんだろうなあ〜。
インスタで流れてくる写真を見ても、どこもいっぱいそうでした!
そりゃそうだよね〜!

It was fabulous weather this weekend!
Such a perfect weather for the first weekend after lockdown!
I guess all Londoners were out!




この日はマーケットが出ていました!
手作りのものやこだわりのフード、などなど。
レギュラーのマーケットではないと思うんですけど、
このようにもう、待ってましたとばかりにアウトドアイベントが目白押しのロンドンです。

There was a market!
They were selling handmade & artisan food...
There are lots of outdoor events coming in London!




帰りはチズィックの大好きなケーキ屋さん、Chateauでおうちカフェ用のケーキを購入。
そしてそして、サプライズで日本からクッキーが届いていました〜!
めちゃくちゃ嬉しい〜! 
委託させていただいている、東京、高円寺のガイジンのオーナー様から!
全く予期してなかったのですごく嬉しいサプライズでした!
ジャパンクオリティのクッキーが最高!
はあ〜、あとは旅の解禁を待つのみ!
このままイギリス、完全回復しますように!

On the way back home, we bought cakes from our favourite cafe Chateau.
I also have got a surprise present from Japan!
It was from an owner of a shop which has our vintage jewellery!
I didn't expect it at all!
It was cookies and they were gorgeous......
Now, we are waiting for a moment for freedom of travelling!
Keep up, UK!

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram